Friday, December 28, 2012

School Memories: Surat cinta


HeLo Peeps! 

Lagi tiga hari kan adik-adik kita boleh menikmati saki baki cuti sekolah kat umah hewhew. kesian pulak tengok adik aku tengah kemas-kemas barang nak balik hostel. Sebulan lebih cuti baru hari ni dia duk pulun siapkan homework bagai. Tapi bukan aku dulu-dulu camtu jugak ke. hoho :) Bersabarlah wahai adikku. Lagi setahun lagi ko kena pakai baju sekolah and then you will be free. Aku pun heran, kalau time skolah bukan maen tak sabar nak habis skolah cepat-cepat, tak sabar nak masuk u bagai. Tapi bila usia dah makin meningkat cam aku ni, baru rasa rindu kat skolah. rindu kawan-kawan, rindu masa kat hostel, rindu kena cubit perot ngan cikgu. Heran kan? huu. Tapi hanya rindu kenangan tu sumer bukan rindu nak belajar dari pukul 7 setengah pagi sampai 3 petang tu. bukan kenangan yang itu. -.-"

Bila sebut pasal kenangan ni, aku ada satu kenangan yang aku nak citer kat sini. Yup! kenangan surat cinta :)
Budak -budak zaman sekarang mana ada tulis surat cinta-cinta ni kan. buang masa adalah. Sekarang nak berkenalan just mintak no phone then text je. senang kan. Aku kira beruntung lagi la sebab sempat lagi merasa zaman surat cinta ni and sampai sekarang aku still simpan surat-surat cinta yang aku dapat hewhew.

Tadaaa!!


Hohoho. Takde la banyak sangat. well, aku ni bukan femes sangat pun uhuk3 -.- Surat-surat ni dari aku skolah rendah lagi tau. Nanti nak kasi anak-anak aku pulak bace. Bukan daripada pengirim laki-laki je ok, pompuan pun ada. tapi yang pompuan bukan la surat cinta tapi surat nak berbaek kalu gaduh-gaduh manja. hehe. cumel kan? Cara nak bagi surat cinta ni bukan bagi hand by hand tapi taruk bawah meja. Disebabkan surat cinta ni la aku cam bersemangat pelik nak pegi skolah hari-hari. Yela kan, nak tengok ada ke tak surat  kat bawah meja aku. Salah satu motivasi ke sekolah mungkin. hehe :p

Kenangan bersama encik boyfie aku pun ada. tapi bukan melalui surat cinta. ye la kan, die tu cinta monyet time aku darjah dua dulu. Aku ulang, darjah dua ok! hehe. Kenangan yang aku boleh ingat si rul tulis nama aku belakang kerusi dia kohkohkoh *batuk cumel* Aritu aku ada tanya dia kenapa dia minat aku time darjah dua dulu. Nak tahu dia jawab pe? Dia cakap aku cumel sebab takde gigi kat depan. Gelak guling-guling aku dengar jawapan dia. memang aku takde gigi kat depan pun time tu. ;p

Kenagan terindah kan? :) So selamat kembali ke sekolah to anyone yang rase diri dia still kena pegi sekolah tahun depan hewhew ! ^.^

adiOs amigOs~

8 comments:

Cik RoSs said...

Zaman dulu2,memang la pakai surat2 aje kalau bercinta.Hehehe...Kalau tak pos dengan setem,pakai posmen tak bergaji ( kawan2 rapat ).

Tapi,zaman sekarang...sms aje!!!

Apa pun.surat lebih klasik dan besttttt!!!

m0sHiE~ said...

yup2! surat nmpak cam romantik sikit. hewhew

miza yusof said...

Haha. Terus teringat zaman sekolah. Balas-balas surat siap letak pantun lagi. Yang tak tahan kalau nak bagi surat kat boyfie, mesti letak bedak ataupun spray perfume kasi wangi. Kecik-kecik lagi dah kreatif. HAHA

m0sHiE~ said...

hehehe. bukan taruk sikit2 kn? abis setengah botol bedak kot nak suh wangi. :)

anis aneza said...

surat kte gaduh2 dlu de x??? hehehe

m0sHiE~ said...

ada2! hehe. tu name card anis la tu. n surat biru tu jugak. siap ada gambar anis tyme kecik dulu. cumel :)

anis aneza said...

haha bgusnyer.... msti bes dpt bc blik kan.... bgus2... huhu

m0sHiE~ said...

sangat best syg! :)

tHnX 4 bL0gwaLkiNg herE!!

tHnX 4 bL0gwaLkiNg herE!!