Saturday, March 31, 2012

; Selera Orang Ganung! :))

ALoha!

Selamat datang ke rancangan Jalan-Jalan Cari Makang! huhu. Baru jep nak stat wat keje, tapi since arini cuaca panas menyengat, tambah lak baru ciap melantak sepinggan nasi. So mata dah stat wat kuyu dia mintak nak tido. aihh, tak leh! sebab pagi tadi aku da bangun lewat. nggak boleh dibiarin dong! hewhew

cane nak segarkan balik mata yang kuyu? ahhaa! ni la jawapannya. jalan-jalan cari makan. siyes meleleh air liur sampai ke lantai tengok makanan kat bawah ni. kali ni kita tengok makanan yang femes kat negeri kelahiran aku, senyum sokmo, tranung! :))

cekidautttt!



sate ikan

ni makanan tak ketinggalan dek zaman. kalu dolu2 sebatang pakcik tue jual seposen. tapi sekarang dah naik seposen lagik. menyampah kan? makan spuloh cucuk konpem takkan kenyang. hewhew. siap ad kuah manis kuah pedas lagi ko!



Char kuew teow

udang tu menggoda giler kan? huu. ni salah satu makanan fevret aku. yummy!



ikan patin masak tempoyak

pehhh! lauk ni la paling kaw di alam semesta. bukan kat negori je femes, kat ganu pun femes ok! lagi kaw tau!


kerepok lekor

makanan rasmi orang ganu. even dah sumer tempat ada jual kropok lekor tapi kat ganu jugak yang sedap. betol2 ni. tak tipu, tak tipu.. :)



kuih bengka ubi

kuih ni manis tapi sedap jep. wat minum petang. sambil tengok tivi. hehe


rojak ayam

siyes da lame giler aku tak makan rojak ayam. dap nye! kat sini tade jual pun. kena carik kat ganu jugak. bagi sape-sape yang tak penah makan, rojak ayam ni ada mee kuning, kuah kacang, ayam, telur plus ngan cekodok. masyukkk!




satar

satar ikan. sedap kalu makan tyme ngah berasap lagi. pehh!




ikan celup tepung
yeye! aku baru jep makan ikan celup tepung ari tu tyme lepak kat pantai. ikan celup tepung kena makan kt tepi pantai jugak baru sedap. makan kat uma tak masyukk giteww. hoho



nekbat

kuih ni cam kuih bahulu jugak. cumer bila pekena ngah kuah die tu baru manis. tyme bulan poser memang femes kuih ni. nanti nak suh mak tolong buatkan la. hewhew



ok, dah abis. kalu aku nak taruk sumer makanan yang femes kat ganu ni memang tak abis la. hewhew.dah tak nantok dah. jum wat keje. wink! ^.~



adiOs amigOs~

6 comments:

kai said...

perghh...
ikan patin masak lomak cili api!
terangkattt!!!

=Visit My Blog=

http://encikkai.com

peace289 said...

pergh...kebabOomm!!!

Bella Bellitos said...

satar tu! dah lama ngidam!

m0sHiE~ said...

@kai: memg terangkat la. bleh terbang tgk lauk tu. hewhew

m0sHiE~ said...

@peace289: pe yg kebeboom tu? :)

m0sHiE~ said...

@ Bella Bellitos: pegi cari kt kmaman. sdap giler!

tHnX 4 bL0gwaLkiNg herE!!

tHnX 4 bL0gwaLkiNg herE!!