Saturday, November 12, 2011

Aktiviti di waktu cuti. ^__^ part 1


heLoO peepS!

YeeAYYy!! Aku da sampai Tanjung Malim. tempat kesayanganku! [tangan ke bahu, mata tengok siling yang ada cicak. ^^]. aritu aku cakap nak update satu-satu aktiviti aku tyme cuti seminggu kat umah kan. hehe. sO, sekarang baru nak update. kehkeh. Here we gooo!

Kat umah, cam biasa tengok tivi, makan n tidow tu memang tak boleh miss lam sehari. huhu. tak nak cakap banyak sebab aku ada banyak lagi esemen nak buat. esop nak anta da weh. giler kentang ar. hoho. memang ciri-ciri student harapan negara. haha :)

aritu mak aku menyampaikan hasrat die nak makan puding trifle. [ayat karangan spm =.=] . mak aku memang akan suh aku wat puding tu setiap kali aku balik umah. ai, sedap sangat ke aku wat puding ni? boleh masuk masterchef tak? hoho.

sebab aku anak yang baik, solehah, n calon menantu pilihan ramai, aku pun wat la puding tu tuk mak aku. ecece. hehe. jum tengok jadi ke tak. even rupa puding ni tak cantik n mengancam tapi perhh, sedap woo!



segala bahan mak aku dah beli. tunggu aku je tolong bikin nya! [indon mari]. first, atur rapat-rapat kek sampai takde ruang sikit pun.



next, masak kastad ngan susu cair n sedikit gula secukup rasa. [gaya cef terkenal bercakap. ^^]. dah masak tu, taruk je atas kek tadi. ratakan cantik-cantik. tapi aku punyer tak cantik pun. hehe. tengok, so messy.



bila kastad tu dah sejuk sikit, taruk lak koktail atas tu. cam dah cantik sikit kan. huu



last sekali, masak jeli buah. suka hati nak pakai perisa pape. aku pakai jeli buah campuran. sedap. aku juz kacau ngan air panas je. tak masak atas dapur la. dah siap, tuang je atas koktail tadi. n DONE. senang kan.

mak aku cam orang mengandung mengidam aku nyer puding sentuh sikit je puding tu. abang aku yang rembat banyak. so, terbukti suda puding aku sodap sampai menjilat jari. kohkohkoh

adiOs amigOs~

No comments:

tHnX 4 bL0gwaLkiNg herE!!

tHnX 4 bL0gwaLkiNg herE!!