Monday, February 21, 2011

perempuan vs mekap..apa kate lelaki??

camat ptang cumer!! [sgt gedik ye kamu ptg2 cmni^^]..
arini ak not feeling very well la..kpale ni cm berdenyut2 dri td lg ni..skit plus x slesa..[tp abis je 3 episod lyn citer korea td,,mlm karang lak smbung..wee~]

Mekap? Kau mekap ? Aku tak. Sebab aku tak pandai mekap. Tak suka mekap. Dan tak ada orang nak ajar. Sebab aku memang malas nak belajar mekap. Perlu ke mekap-mekap ni ?Aku tak tau. Tapi orang cakap muka kita boleh berubah betul-betul kalau dimekapkan betul-betul.[brape byk betul da] Whoaa, memg gempaq la cm2... org ckp lg kalu kte x mekap sgt, natural beauty g2,nti kalu kwin muke kite berseri2 gler..seri pgntin la katekan..amacam,, ak yg x ske mekap ni, kalu tyme kawin,da ciap mekap muke bleh jd cm lisa surihani ke?? bru ternganga terlopong terpegun laki ak nti..ngee~

x mekap pn stil nmpak berseri die..tgk kiri ok,,knan 2 pkwe gue..[cm nk bg pnyepak kn??^^]

Ok-ok. Persoalan kt cni , betoi ke ramai laki2 suka pmpuan yang pandai bermekap ? Ada jugak la aku buat survey cket2, tapi tak ada la sampai masuk dalam fail. Haha. Ada lelaki tak suka perempuan mekap, sebab kononnya mukanya tak asli. Ada yang suka perempuan mekap tebal-tebal. Macam artis gitu.bgga je bile dpt awek yg pndai mekap.. Dan ada jugak lelaki yang suka perempuan mekap sikit-sikit jer. Sekadar calit-calit sikit jer kat muka tu. Tak lah nampak kusam yer ? Gitu ke ?korg rase cmne??

bg ak la kn, ak terima pendapat yang ketiga. Mekap sikit-sikit jer. Tapi jangan la letak yang asas sangat. Macam aku sekarang ni, just sapu bedak asas dengan pelembap bibir jer.eye liner cket xnk bg mate nmpak nantuk je..cover la cket kalu da nantok la clas 2..huu.. Yang lain, hairan pun tak. Tak tau la kenapa, aku rasa adalah satu pembaziran untuk beli brg2 mekap bagai tu. Dah la mahal. Huh, perlu ke perlu ke perlu ke ? yup,memg ad yg murah,, brg2 mac yg x ori blmbak kt pasar2..nk pe?,, sume ad.
Yela, aku bukan pandai dan minat mekap kan, mungkin sebab tu kot aku cakap macam ni. Kot. Jangan kutuk aku ehh. kwn2 aku ada jugak sorang dua yang pandai mekap. Aku bila lagi. Tunggu la tua-tua sikit. Sekarang bajet muda yer ? Lalala~

bnde murh espesely mekap2 ni, msti ad side effect die..da la pkai kt muke..aihh..pk2 la kakak ye..^^
Tapi aku rasa wanita berkerjaya sekarang ni perlulah mementingkan aspek penampilan diri ni kan. Eh2 jap, kalu yang suri rumah sepenuh masa tu lagi perlu nak menjaga kecantikan diri, sebab tak nak suami cari lain. Kih3. Memang betul kalau dalam agama, perempuan tak dibenarkan untuk menghias-hias diri untuk selain dari suami. Aku pun tak nak nafikan itu. Tapi aku rasa, kita dibolehkan mengikut arus masa dan keadaan jugak. Contoh, muka kusam sangat-sangat, sampai orang pun tak nak tengok. Lepas tu kerja terjejas. Tanggungjawab terabai. Ha, kan ke kes berat tu. Itu aku bagi contoh yang simple jelah.

Apa-apa pun, pandai-pandai lah bezakan apa yang baik dan apa yang buruk yer. Masing-masing kan dah besar, dah boleh fikir sendiri. Mekap tak semestinya boleh buat kita cantik. Dan perempuan, janganlah mekap hanya kerana nak tarik perhatian lelaki. Tak guna langsung. Bila basuh, nampak muka asal jugak. Lelaki jugak, jangan pandang pada luaran semata -mata. Nanti dah tua, semua berkedut. Rupa tak penting, hati yang perlu kita nilai betul-betul . Cewaahh.



1 comment:

sha said...

betul tu, mekap bukan utk menipu..

tHnX 4 bL0gwaLkiNg herE!!

tHnX 4 bL0gwaLkiNg herE!!